Në ditën e balotazhit në Fushë-Kosovë, prania e Kryeministrit të Kosovës, Albin Kurti, në këtë komunë ka ngritur një sërë pyetjesh ligjore, etike dhe morale lidhur me përdorimin e funksionit publik për qëllime elektorale.
Në një ditë kur qytetarët e Fushë-Kosovës po votojnë për zgjedhjen e kryetarit të ri të komunës, vizita e Kurtit e shoqëruar nga figura të Lëvizjes Vetëvendosje nuk mund të shihet si e rastësishme. Kjo vizitë, pavarësisht justifikimeve për “takime të zakonshme” apo “mbështetje morale”, në esencë bart karakter politik dhe ndikon drejtpërdrejt në atmosferën e zgjedhjeve.
Ku fillon shkelja ligjore?
Kodi Zgjedhor i Kosovës, në nenin që rregullon heshtjen zgjedhore dhe ndikimin publik gjatë procesit të votimit, e përcakton qartë se “nuk lejohet asnjë formë e aktivitetit politik që mund të ndikojë te votuesit ditën e zgjedhjeve”.
Në këtë kontekst, prania e një zyrtari të lartë shtetëror aq më tepër Kryeministri i vendit në një komunë ku po zhvillohet balotazhi, krijon një avantazh indirekt politik për njërin subjekt në garë.
Kryeministri nuk është qytetar i zakonshëm në këtë proces. Çdo dalje publike, çdo dalje me eskortë zyrtare, çdo publikim në rrjete sociale nga zyra e tij, është përdorim i resurseve shtetërore për përfitim politik gjë që bie ndesh me parimet themelore të ndarjes së shtetit nga partia.
Keqpërdorimi i pasurisë shtetërore
Nëse vizita është realizuar sot dhe me automjete zyrtare, sigurim shtetëror, staf të Kryeministrisë apo burime të tjera publike, atëherë jemi para një rasti të qartë të keqpërdorimit të pasurisë shtetërore për qëllime politike.
Ligji për Parandalimin e Konfliktit të Interesit, si dhe Ligji për Menaxhimin e Financave Publike, ndalojnë përdorimin e mjeteve publike për aktivitete partiake.
Në çdo demokraci funksionale, një veprim i tillë do të sillte hetim të menjëhershëm nga Prokuroria dhe reagim të institucioneve të pavarura. Heshtja e tyre në Kosovë vetëm sa e bën më të dukshme mungesën e barazisë para ligjit.
Nga simbolika në presion
Në një komunë ku gara është e ngushtë dhe çdo votë ka peshë, një vizitë e Kryeministrit mund të interpretohet si presion institucional mbi qytetarët dhe administratën lokale.
Mesazhi që përcillet është i qartë: “Qeveria është këtu, ne po ju shohim.”
Kjo është simbolikë politike, jo shtetërore dhe është thelbësisht e papranueshme në një sistem demokratik.
Heshtja institucionale = normalizim i abuzimit
Nëse Komisioni Qendror i Zgjedhjeve, Policia e Kosovës apo Prokuroria heshtin ndaj një veprimi të tillë, atëherë krijohet precedent i rrezikshëm: që ligji nuk vlen njësoj për të gjithë.
Sot është Fushë-Kosova, nesër mund të jetë çdo komunë tjetër.
Nëse funksionet publike shndërrohen në instrumente të partisë, atëherë demokracia nuk është më proces zgjedhor, por garë e pabarabartë e pushtetit kundër qytetarit.
Përfundim
Vizita e Albin Kurtit në Fushë-Kosovë ditën e balotazhit, pavarësisht mënyrës si e justifikon, është akt politik me efekt zgjedhor.
Në çdo standard demokratik, një veprim i tillë përbën shkelje të etikës politike, keqpërdorim të pozitës publike dhe potencialisht shkelje ligjore.
Demokracia matet me sjelljen e pushtetit në ditën e votës jo me fjalimet, por me respektin ndaj rregullave që vetë ai pushtet ka miratuar.
Ky material është dërguar në redaksinë tonë nga palë të jashtme. Përmbajtja nuk pasqyron domosdoshmërisht qëndrimet e redaksisë.

